09/04/2012

CROCHET FOR MEN

Crochet for Men is a modern guide to the art of crocheting for men and women. You will find over 30 fun and useful, if I may say so myself, patterns for men and women. I started writing this book because I personally couldn't find any fun projects for guys to do. We all live in a unisex society so if you're a woman you can always adapt the patterns for your own use. No one gets left behind. 

If you are looking for the Dutch version, then click here.

If you are looking for the Norwegian version, then click here.

It is not available in English yet but if you want to buy the Swedish version, then click here.  

If you want to sell Virkat för män in your shop, coffee shop or bookstore just send us an email.










31 comments:

Tiger said...

Hurra! Så fin!

by Caloweena said...

JA, HURRA!!! Boken är beställd och jag väntar och längtar!

Bungalowgirl said...

Congrats Theo.The book looks beautiful. I had a peek at your tv interview- looked very cool. Could not understand a single word of course. Was that really a crochet condom? You are a cracker! melx

Las Teje y Maneje said...

Oh Theo! It looks great!
Do you know when will be avaiable the English version?

Congratulations!

ameskeria said...

Congrats Theo! It looks awesome!
Waiting for the English version :)

Theo said...

I'm very pleased that you all seem to like it. You are to good for me.

Mel - it's a Willy warmer. I will upload more photos of it later, as it seem to be the one everybody is concentrating on.

I don't know when the book is out in English but hopefully soon.

Theo said...

Oh, I remembered that I do know that it is out in Norwegian and Finnish soon if any of you speak those languages....will let you know who is publishing it when I know myself.

Unknown said...

Love your photos Theo :)
Once again, congrats for all your work <3
And I wonder if I can buy a book directly from you?

Pascale said...

Bravo !

Theo said...

Merci Christelle and Pascale!
I only have my copy I'm afraid. Plus you never know, a nice French publisher might come by and by the translations rights. I can always hope.

www.finelittleday.com said...

Grattis Theo! Gillar din fina bok :))

alessandra said...

Congrats Theo! hope there will be soon an English version.

emmy said...

Hej!

Din bok är verkligen dunderbra! Har på senaste tiden blivit så less på all böcker om virkning som jag har stött på som innehåller i princip samma saker. Men inte din bok, den bestod av en större variation och uppmuntrar min fantasi att vilja komma på egna grejer också.

Det fina är även att jag tog med mig boken när jag besökta min pojkvän i helgen, värt att nämna är att han är väldigt stöttande i mina hantverksbestyr men han har aldrig själv visat något intresse i att lära sig själv något alls, men inte nu längre! Jag visade honom boken och han gillade framsidan på stört, sedan när han började bläddra i den så hittade han grejerna som han själv ville ha och sedan kom han på att han faktiskt kunde lära sig att virka själv istället för att be mig att göra sakerna åt honom. Så nu i helgen som kommer ska jag lära honom att virka.

Så; väldigt fin bok och jag hoppas på att det kommer flera!

Theo said...

Hej Emmy
Tack så mycket för din fina kommentar! Jag är jätte glad att du tycker om boken och att den har inspirerat dig plus din pojkvän att virka något.

Du kan förvarna din pojkvän att det första man virkar eller stickar ser aldrig riktigt ut som man vill och att man inte ska se det som något negativt. Som du vet så kommer färdigheten genom att man aktivt göra det flera gånger.

Lycka till!

Joke said...

this must be one of the best designed crochet books around! Any news on when it will be available in english? Nice work!

Anonymous said...

Hej Theo, jeg vil jätte gärna köpa din bok, 2 exemplar, men jag bor i Danmark och de svenska förlagen sender bara innanför Sverige. Kan du hjälpa? Hälsningar, Eva

Theo said...

Hi Joke
As of yet I haven't approached an English publisher but when I have got one hooked I will let you know. :)

Theo said...

Hej Eva
Jag bor i England så jag har samma problem om jag vill köpa Svenska böcker, men jag vet att de stora svenska online boklådorna som Bokus och Adlibris skickar till Danmark. Hoppas att det har hjälpt.

Unknown said...

Hi Theo - nice to meet you in Portmeadow Design the other day. Good luck with your English edition - the book is fabulous!

Mikal

Theo said...

Hi Mikal. Thanks!
Thank you for selling me those irish woolen socks. I have to come in and by another pair soon. They are gourge. :)

Eliza said...

Den bok är den första som jag fått och den första i min virkboksamling, de är numera tre, och jag fick den av min kvinliga kusin med orden: "Ta inte titeln personligt!", jag är också kvinna. *L*

Jag har använt mönstret sportstrumpa till sju par gästtofflor som nu finns utsprida i min familj. De sista fyra paren fick dock ett högre skaft för att värma lite extra. Dessutom ligger det beställning på ytterligare två par och två biltärningspar, ett par biltärningar till mig själv såklart.
Penisvärmaren är ett toppenmönster till handtaget på gjutjärnstekpannan och de två jag virkade fick varsin ring på toppen som slutkläm.

Jag är glad att jag fick din bok som den första och den kommer hänga med länge om jag känner mig själv rätt.
Tack och lycka till med framtida projekt!

Theo said...

Vad kul Eliza!

Jag är jätte glad att du har användning för mina mönster - och att du hittar egna användningar för dem.

Tack för din fina kommentar det kommer att göra mig glad hela veckan.

Glad att du tyckte om boken!

Alicia said...

We want the English version! :D

Theo said...

Thanks Alicia. So do I! Maybe some cool english book publisher can pick it up! :)

LittleBe. said...

Got your book today at the library!!
And its lots off fun to read
Looking u up on IG
Kisses
Littlebejustme
X

Theo said...

Hi LittleBe. I'm glad that you found my book and that you are enjoying reading it. :)

bie4u said...

Hi Theo! Really lovely book, I already made several of your projects. At the moment I am struggling with the 'hat for men', it seems a bit wrong at the moment. I'll see when it goes further ...
All the other projects turned out really well!!
Thank your nice projects!
Bie

Theo said...

Hi Bie
I'm glad that most of the projects are turning out well and that you enjoy my book.
Cheers!

Unknown said...

Jag tänker göra din hatt, men till mig som har ganska litet huvud. Vilken storlek skulle du säga att det är på hatten enligt mönstret?

/Anita

Anonymous said...

Hej!
Fin bok! Men som någon nämnde på engelska ovan så håller jag också på med hatten, men får inte ihop ökningen med antalet maskor på varven från varv 4 och frammåt. Har även mailat dig om detta med en bild ur boken. Kan det vara fel på något sett när ökningen på varv 4 blir totalt 7 maskor men diffen mellan varven anges vara 4?
Hade så gärna velat göra hatten men jag får inte ihop det...

Anonymous said...

Jag har efter många försök fått till hatten, fick mönstret att stämma. Förutom att den blev i storlek bebis. Är rätt säker på att jag hade rätt masktäthet. Ska prova med annat garn.